петък, 28 април 2017 г.

Агресията в училище е следствие на агресията в обществото, смята д-р Петрова

Видео >>>
Необходимо е въвеждане на гражданско образование в училищата, посочва политикът

Д-р Султанка Петрова, председател на Националната женска организация (НЖО) на ВМРО и депутат в 43-тото Народно събрание, коментира в ефира на „Денят ON AIR“ по телевизия Bulgaria ON AIR случаите на агресия сред децата.

Д-р Петрова бе гост в студиото заедно с председателя на „Конфедерация за защита правата на децата“ Йордан Тодоров, където дискутираха какво поражда агресията в училище. Според гостите на телевизията това напрежение започва още от детската градина.

Родителите трябва да упражняват контрол върху това с какви електронни игри се развличат децата им. Когато те са малки, не трябва да се задържат дълго на компютъра или телефона, посочи председателят на НЖО.

Тя е на мнение, че в училищата е необходимо да влезе гражданското образование. Според Петрова децата трябва да знаят своите права и забрани и също така, че в България има закони, които е задължително да се спазват.

Султанка Петрова бе категорична, че агресията в училището неминуемо е огледало на агресията и в обществото ни.

От своя страна Тодоров коментира, че носенето на лични вещи в детската градина трябва да се забрани. Според него разликата в социалното положение е предпоставка за възникването на разправии и напрежение между децата.

Когато едно дете носи дадена вещ, с която си играе, другите деца искат да имат същото. Тогава се пораждат конфликтите. С един регламент тези проблеми могат да бъдат решени, смята Тодоров.

1 коментар:

  1. Синдрома на Родителско Отчуждение (PAS) се възприема, като вид насилие над дете - психологично и емоционално (според дефиницията на СЗО, 1999 г. и 2002 г. за насилие върху дете)-МКБ T74.3. PAS-последиците върху разстроеното детско поведение се изразяват в агресивност, импулсивност, емоции на омраза и гняв към околните и себе си. Децата, жертви на PAS, ca рискова група за попадане в кръга на връстници с асоциално поведение – бягства от училище, употреба на наркотици, алкохол, като начин на отреагиране на тежкия семеен конфликт, арогантно и агресивно държание спрямо родители и връстници, също и учители, слаб успех, употреба на дрога и алкохол, кражби. При децата от по-ранна възраст – агресия срещу връстници, слаб успех в начална училищна възраст, също кражби от съученици, но по други мотиви – общо вътрешно напрежение и повишен стрес, невротична симптоматика: нощно напикаване, тикове, заекване, липса на социални умения, загуба на самоконтрол, склонност към импулсивност и присъединяване към лоши компании на връстници, провокиращи алкохолна злоупотреба или опити с наркотици. Статистиката сочи твърде нестабилно психическо състояние при деца, живеещи само с един родител, ако другият е възпрепятстван да полага грижи. PAS - Синдромът на родителското отчуждение е нарушение в детското развитие в контекста на спора за родителските права при развод. Най-често той възниква след целенасочено проведена кампания по очерняне на единия родител. В тази ситуация майката или бащата влиза в ролята на „отчуждаващ“ – тенденциозно упражнява манипулация върху детето по отношение на другия родител. Като следствие той е поставен в ролята на „отчужден“.

    ОтговорИзтриване